vrijdag 30 november 2012

Movember

Ik doe ook mee ;)


Morgen mogen alle snorren weer worden afgeschoren, MOVEMBER is voorbij...
Dit jaar ben ik er pas achter gekomen dat  november voortaan Movember heet, maar in 2003 lieten de Australische mannen al voor het eerst hun 'Mo' staan. Ze deden en doen dit om geld in te zamelen voor het prostaatkankeronderzoek en aandacht te vragen voor gezondheidsproblemen van mannen.
Sinds 2003 bereikt 'Movember' dus steeds meer mensen over de hele wereld. Ze organiseren nu officiële campagnes in Australië, Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, de Verenigde Staten, Canada, Zuid-Afrika, Finland, Nederland, Denemarken, Noorwegen, België, de Tsjechische Republiek, Spanje, Hongkong, Singapore, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Zwitserland en Oostenrijk. Dat zijn nogal een aantal landen!!

Mo Bros (mannen) konden zich op movember.com aanmelden, waarna ze vanaf 1 Movember - met gladgeschoren gezicht- een snor laten staan. Met de steun van de vrouwen in hun leven (Mo Sistas) zamelen ze geld in door sponsors te zoeken. Aan het einde van de maand (nu dus!!) is het gebruikelijk dat de Mo Bros en Sistas een Movember-feest houden met de uitrijking van de titels: Miss Movember en Man van Movember.

Het land dat het grootste bedrag heeft ingezameld is Canada (246,241 registraties en 25,105,858 euro), dit is alleen niet het land met de meeste registraties, dat was namelijk het Verenigd Koninkrijk (361,749 registraties en 19,177,608 euro). Hierna volgen Australië en de Verenigde Staten met ook meer dan 100.000 registraties en meer dan 10 miljoen euro. Wijzelf (Nederland) komen op een mooie tiende plaats (van de 21 landen) met 7,410 registraties en 344,097 euro.

Mijn mannelijke familieleden deden zelf niet mee, maar op mijn school lopen wel een paar Mo Bros rond... 
Kennen jullie iemand die meedeed?
Liefs Ilse.

3 opmerkingen:

  1. Haha geweldig! Ik vind het een goed iniatief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik vind het echt een leuke actie! Op onze school liepen best veel Mo Bros rond, aangezien bijna alle leraren meededen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post!

    Ik wist dit niet..

    Ik volg je nu op bloglovin'!
    Liefs,
    Vienna

    BeantwoordenVerwijderen