vrijdag 9 november 2012

#1 Oma weet raad! ~ HAAR


2 jaar geleden heb ik het boek 'Oma weet raad!' van een vriendin gehad. Ze vond het een typisch boek voor mij, en dat klopt.. Misschien vindt je het verschikkelijk oudbollig, maar het is een geweldig boek! Zelf ben ik ben namelijk niet echt van de maskertjes, scrub, dag- en nachtcrème of weet ik allemaal wel niet wat. Ik vind het veels te duur, en lang niet alles werkt.

Dit boek staat vol met eenvoudige tips, wijsheden en huismiddeltjes van vroeger. Voor je haar tot wat helpt tegen de hik en van middeltjes voor onstoken ogen tot tips hoe je je aquarium het best kan schoonmaken. En dat allemaal met simpele ingredieënten zoals zout, azijn, knoflook en citroensap.




In deze post krijgen jullie wat tips over - mijn obsessie- haar:

  1. Als je van je vette haar af wilt komen, moet je het vaak wassen met sterk verdund soda-water.
  2. Droog haar moet je niet vaak wassen, daarnaast kan je eens per maand je hoofdhuid goed in smeren met olijf olie.
  3. Om roos tegen te gaan moet je je haar met lindebloesemthee wassen. Je kan ook een losgeklopte eierdooier goed in de hoofdhuid masseren, laten intrekken en uitspoelen, dit 1 keer per week en je bent na een tijdje roosvrij.
  4. Voor glanzend haar kan je donker haar kan je naspoelen met water en azijn of rode wijn, blond haar met water en citroensap of witte wijn.
  5. Als je haar lelijk is geworden door de zon of wind kan je je hoofdhuid voor het wassen masseren met een rauwe halve ui, het zal na een tijdje weer prachtig gaan glanzen.
  6. Bier is te gevruiken als haarvesteviger
  7. Lang haar is na het wassen makkelijker te kammen als het nagespoeld wordt met azijnwater.
  8. Als je bang bent om grijs te worden (wat er voor ons nu nog niet inzit), kan je het ook gaan wassen met azijnwater.
  9. Je krijgt een mooiere kleur als je je haar met thee spoelt.
  10. Slap en futlooshaar kan je wassen met brandnetelwater, je kan ook mayonnaise een half uurtje laten intrekken (daarna uitspoelen).
  11. Bruin en zwart haar krijgt een roodachtige gloed als je het spoelt met hennathee.
  12. Blond haar wordt donkerder als je het spoelt met kamillethee. 


Elke vrijdag post ik tips uit dit boek over een bepaald onderwerp!!
Liefs Ilse.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb zelf erg snel vettig haar.. Vet vervelend. En ik ga denk ik binnenkort toch maar eens een keertje m'n haren wassen met bier. Ben benieuwd haha.

    BeantwoordenVerwijderen