vrijdag 16 november 2012

#2 Oma weet raad! ~ Nagels

Zoals ik jullie beloofd heb is hier het volgende deel van de 'oma-weet-raad-serie': NAGELS. Een paar van deze tips heb ik zelf ook gebruikt... Hieronder zie je mijn nagels, en ja ik was er best trots op ;). Helaas zijn mijn nagels nu niet meer zo lang, het is namelijk heel erg vervelend is tijdens het pianospelen. Normaal heb ik eigenlijk zwarte of helemaal geen nagelak op, deze foto's zijn dus 'uniek', haha.







Tips voor mooie nagels:

  1. Smeer je nagels in met vaseline voordat je begint met bijvoorbeeld je ketting weer op je fiets leggen, anders worden je nagels zo vuil
  2. Voor stevige nagels kun je knoflook gebruiken. Smeer ze hiermee in en steek ze daarna een tijdje in de olijfolie, ze breken minder snel af.
  3. Masseer handcreme goed in je nagelriemen, zo blijven ze soepel en zullen ze minder snel scheurtjes vertonen.
  4. Zijn je nagels verkleurd door nagelak? Leg ze dan 5 minuten in een badje warm water met citroensap, verzorg je nagels daarna goed met crème of olie.
  5. Sterke, mooie en glanzende nagels krijg je door citroensap eventjes in je nagels te laten trekken, stop daarna je vingers zonder te wassen een minuutje in een beker met lauw/ warme melk en droog ze daarna af. Je merkt meteen het verschil!

Bij nagels hoort natúúrlijk ook nagelak, dus daar heb ik ook nog een twee geweldige tips voor:
  1. Als je je nagellak in de koelkast bewaart, gaat hij veel langer mee
  2. Is je nagelak strooperig? Doe er een paar druppels nagellakremover bij, goed schudden, en hij is weer helemaal als nieuw!!


Over welk onderwerp willen jullie volgende week wat tips lezen?

Liefs ilse.




1 opmerking:

  1. haha, wat een leuke tips! Van sommigen had ik nog nooit gehoord. Oma heeft altijd goede tips :)

    Liefs,
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen