maandag 12 november 2012

Schoonmaakster

Eens in de 2 weken is er een dag dat ik na een lange schooldag m'n kamer in loop, en niet zeker weet of het wel m'n kamer is. Alles staat recht, op een rijtje of is netjes opgestapelt... Wij hebben namelijk sinds één jaar een schoonmaakster (naja we hebben er 4 gehad, ze zijn allemaal zussen).
Nou is mijn kamer geen enorme rommel, er staan gewoon veel dingen in... misschien een beetje... heel erg door elkaar heen. Maar ik vind het hartstikke gezellig, en alles, ook al zou je het niet zeggen, heeft een eigen plek.
Dus daar sta ik dan, eens in de twee weken -zoals vandaag- alles weer op de goede plek te zetten. Meestal wordt m'n moeder daarna boos omdat het een 'enorme bende' is en dat 'de schoonmaakster dan maar beter niet meer in m'n kamer kan komen'... Pfff

Ook m'n opa en oma uit Den Bosch hebben een schoonmaakster, al ongeveer 30 jaar lang dezelfde. Ze is een hele goede vriendin van m'n oma is geworden. Alleen ook deze schoonmaakster heeft een tik.. Overal waar ze al is geweest legt ze de spullen scheef terug. M'n oma is dus ook eens in de week achter haar vriendin aan aan het lopen, om alles weer goed te zetten.

En een wat minder leuk verhaal met de schoonmaakster van m'n andere oma...
Na lang zeuren had mijn oma toegestemd voor een schoonmaakster omdat ze het echt niet meer zelf kan. M'n moeder en tante gingen dus opzoek naar een schoonmaakbedrijf en kwamen uit op degene van de moeder van een vriendin van mij. De schoonmaakster kwam vroeger eens in de week 2 uur schoonmaken, waarvan je al driekwartier kan aftrekken omdat ze dan m'n oma's eten aan het opeten was (kreeg ze trouwens wel voor betaald..). Lichamelijk gaat m'n oma wel erg achteruit, maar geestelijk is ze er nog helemaal bij. We geloofde haar dus ook meteen toen ze vertelde dat ze dacht dat de schoonmaakster in totaal 800 euro had gestolen. Ze verbaasde zich er namelijk nogal over dat de schoonmaakster zo vaak naar de wc moest. Daar heeft ze toen voor de eerste keer 300 euro gestolen. Na die eerste keer heeft m'n oma al het geld in haar tas gedaan, en die tas naast haar neer gezet.  Alleen is mijn oma nogal beleefd en vroeg dus of de schoonmaakster wat thee wou, en je raad het al 500 euro gestolen.
Mijn oma wou hier niet mee naar de politie, ze vond het teveel gedoe. M'n tante heeft toen de schoonmaakster afgezegd en ook het hele verhaal uitgelegd. Het bedrijf geloofde haar alleen niet omdat mijn oma nogal oud is, en het vast allemaal niet meer op een rijtje heeft, jup klantvriendelijk hoor!... Het duurde daarna  2 jaar voordat m'n oma weer een schoonmaakster in haar huis durfde te laten. Jammer genoeg, is ook door dit verhaal de vriendschap van mij en mijn vriendin kapot gegaan...


Hebben jullie ook nog leuke\rare schoonmaakster-verhalen?
Liefs Ilse.

1 opmerking:

  1. Haha wat grappig! Ik heb alleen geen verhalen omdat ik geen schoonmaakster heb. Veel vrienden van mij wel trouwens, haha. x

    BeantwoordenVerwijderen